הסרת שיער בידיים: איך להשיג ידיים חלקות

אנו יודעים שצמיחת השיער היא עובדה ביולוגית בבני אדם וגם יודעים שקשורה לגורמים רבים כגון גנטיקה, הורמונים, השפעות הסביבה, תזונה ועוד. אך בכל היום, רוב האנשים בעולם חולמים להיות חלקים וליהנות מהתחושה המדהימה של עור חלק, לפחות בחלק מהגוף.

למרות שאופנת "העור החלק" התפשט גם למין הגברי, עדין עיקר הצורך בטיפול קיים בנשים.

  • למה לבצע הסרת שיער בידיים?

שיער כהה ובולט באזורים נראים לעין כמו פנים וידיים עלול לגרום לנשים, נערות וגם לילדות להרגשה לא נעימה וחוסר ביטחון. נשים דיווחו שמרגישות לא אסתטיות. נערות מגלחות ופוצעות את העור כדי להוריד את "השיער המעצבן" ובכך מחמירות את המצב. ילדות מסרבות ללבוש חולצות קצרות או ללכת לגן והדימוי העצמי שלהן נפגע עקב צמיחת שיער בידיים והערות החברים בגילם.

ללא ספק שיער בולט ונראה באזור הידיים גורם לרוב הנשים הסובלות ממנו תחושות של בושה, חוסר ביטחון ורגשות לא נעימות העלולות לפגוע בקשרים הבין אישיים והחברתיים ללא קשר לגיל.

אין סיבה לא לתקן את המצב ואין סיבה לסבול. ניתן די בקלות לטפל בבעיה ולרוב למנוע את צמיחת השיער בידיים גם לאורך זמן על ידי טיפול של הסרת שיער בידיים כללי או חלקי.

  • שיטות להסרת שיער בידיים

הסרת שיער בידיים אינו נושא חדש. במשך השנים נשים משתמשות בשיטות שונות, בינהם:

גילוח: קל וזול אך פוגע לאורך הזמן בעור ובכך מעודד צמיחה של שיערות. הסבתות שלנו טענו "שהגילוח הראשון" על שיערות בהירות ופלומתיות בידיים עלול לגרום "לצמיחה של שיערת שחורות קשות יותר"…וצדקו. תופעה זאת מתרחשת כתגובה לפגיעה בשכבה העליונה של העור בזמן הגילוח ולכן לא מומלץ לגלח ידיים.

  • משחות שונות: מדובר על הסרת שיער על ידי חומרים כימיים שחודרים לעור וממיסים את השערה. מדובר על חומרים חזקים העלולים לגרות את העור בחלק מהאנשים ולגרום בכך דלקות עור, אלרגיות, פצעים או שיעור יתר חזק מאוד. שיטות אילו אינן מומלצות כתחליף להסרת שיער בידיים על ידי טכנולוגיות.
  • שעווה: ללא ספק אחת השיטות המועדפות והעדיפות אך דורשת ידע, מיומנות ושימוש כל פרק זמן כי אינה שיטה להסרת שיער לצמיתות. שימוש רצוף מידי או לא נכון בשעוות עלול לגרום לזיהומים, פיגמנטציות ודלקות עור.

טכנולוגית הלייזר / IPL  או אנפרא האדום: ללא ספק השיטה הטובה, המובילה, הבטוחה והידידותית ביותר לצורך טיפול של הסרת שיער בידיים. מדובר על סידרה של טיפולים תקופתיים שמראים תוצאה ושיפור מצב הידיים כבר מהטיפול הראשון.

לסיכום: הסרת שיער בידיים על ידי טכנולוגיות הוא הטיפול המומלץ בכל גיל ובכל גווני  העור לצורך להשיג עור חלק בידיים, בתנאי שהטיפול מתבצע במקום אמין ומקצועי. בהצלחה!

חפשו כעת קוסמטיקאית מוסמכת!