אקנה סיבות נפוצות למחלה

אם נמאס לכם ממריחת משחות…ונמאס לכם מהפצעים והכאב, אתה לא לבד! כ- 80% מבני הנוער בעולם כולו סובלים מבעית האקנה המטרידה.

  • מה זה אקנה ולמה זה קורה?

פצעי בגרות או אקנה הם תוצאה של דלקת של בלוטת החלב וזקיקי השערה. הבעיה מתחילה כתוצאה של עודף ייצור סבום, על ידי בלוטות קטנות הנמצאות בצמוד לכל שיערה.

סבום זה, מזדהם על ידי חיידקים ואז מערכת החיסון של הגוף מגיב ונגרמת "דלקת". הפצע נראה אז בצבע אדום, מגרה, כואב והופך לפצע גדול יותר עם נקודה צהובה שרצוי לא לפוצץ לבד כדי לא להחמיר את הזיהום.

  • מי סובל מאקנה?
  1. בני נוער: אקנה וולגריס, האקנה הנפוץ ביותר בעולם.
  2. נשים בגיל מעבר: אקנה הורמונאלי.
  3. תינוקות לאחר לידה: אקנה שנגרם מהורמוני האמא.
  4. באופן כללי: עדים של חומרים פעילים עלולים לגרום לאקנה "תעסוקתי", חומרים קוסמטיים לא מתאימים לעור יגרמו לאקנה "קוסמטי".
  • סיבות עיקריות לאקנה
  1. הורמונים: "אקנה וולגריס" המופיע בגיל ההתבגרות והאקנה המופיע בנשים בגיל מעבר נובעים בעיקר מהשפעה הורמונאלית. הורמונים מסוימים מעודדים יצירת הסבום בבלוטות והמחלה מתפרצת.
  2. תזונה: מאכלים רווי שומן מעודדים גם הם יצירת יותר של סבום בבלוטות. ידוע היום שהשפעת התזונה אינו חזקה כמו ההשפעה ההורמונאלית אך בהחלטת תורמת לבעיית האקנה. גרעיני חמניות, פיצוחים, שוקולד ומאכלים מלאים בשמנים בלתי רווים כגון מרגרינות עלולים לגרום למחלת אקנה קיימת להחמיר או להופעת פצעים חדשים.
  3. תרופות: תרופות שונות בניהם פסיכיאטריות ונוגדות דיכאון עלולות לעודד יצירת פצעים.
  4. מוצרים קוסמטיים: תכשירים שאוטמים, מגרים או פוגעים בעור עלולים לגרום להופעת פצעים ופצעונים שעלולים גם להזדהם על ידי החיידקים שבאופן טבעי גרים על העור. בעיה זאת, היא מאוד נפוצה ולכן חשוב שתשתמשו רק במוצרים המתאים לכם לאחר ייעוץ עם קוסמטיקאית מקצועית. זכרו, ששימוש במוצרי לא נכונים או "שימוש יתר" הן אחד הסיבות הנפוצות ביותר של פגיעה בער: פצעים, פצעונים , דלקות עור ופיגמנטציות עתידיות.
  5. היגיינה לא נכונה: סתימת נקבוביות העור עקב ניקוי לא טוב היא גם סיבה נפוצה של החמרת בעיית האקנה. כל לילה חובה לנקות את העור עם סבון מתאים. כמו כן, יש להימנע משימוש של מייק אפים כבדים מאוד המכילים כמויות גדולות של שמן מינרלי האוטם את העור.
  6. נטייה גנטית: ללא ספק היכולת לייצר סבום קשורה לתכונות גנטיות.
  • הטיפול הקוסמטי הרפואי

הטיפול הקוסמטי הרפואי לאקנה יכול לשפר את הבעיה ולמנוע סיבוכים עתידים תוך שמירה על העור של המטופל, ללא צורך בתרופות כלילות. מדובר על טיפול סידרתי הדורש סבלנות והתמדה אך ללא ספק שיפור אולטינטיבי. תוכנית טיפולית כוללת:

  1. טיפולים במכון הקוסמטי הרפואי לצורך ניקוי וחיטוי העור וניקוז קומודונים ונגעים.
  2. טיפולים טכנולוגיים פוטוטרופיים עם אור אדום או כחול בהתאם לצורך.
  3. שימוש של תכשירים קוסמטיים רפואים בבית.
  4. מעקב צמוד

כסיכום: ללא ספק ניתן היום לשפר על ידי טיפולים קוסמטיים רפואיים את מצב האקנה, ללא שימוש של תרופות כלליות. טיפולים אלו דורשים מומחיות וידע מצד המטפלת אך התמדה, הבנה וסבלנות מצד המטופל. כל מי שסובל מהבעיה מוזמן לחפש קוסמטיקאית מוסמכת כאן באתר אינפוקוסמטיקס. בהצלחה!